[MCLPress] FW: Zello

Baumans Luc luc.baumans at telenet.be
Wed Mar 17 03:12:05 CDT 2021

Zello is een gratis App die van je Smartphone een walkie talkie maakt..  Het groot voordeel is de Push To Talk functie.
Daarnaast heb je met deze app geen beperkingen in het bereik zolang je maar een data verbinding hebt over Wifi of 3G / 4G, kan je wereldwijd communiceren.

Hoe installeer je nu Zello ( Zello PTT Walkie Talkie )?

Voor Android toestellen via Google Play Store
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.loudtalks&hl=nl&gl=US

Voor Apple toestellen via de Apple App Store
https://apps.apple.com/be/app/zello-walkie-talkie/id508231856?l=nl

Na de installatie druk je op OPENEN en zal Zello vragen om een account aan te maken << Sign Up>>.

Zello vraagt vervolgens de toestemming om oproepen te starten en te beheren.  Dan doe je in de blauwe balk SIGN UP.  Kies een gebruikersnaam
( eventueel je Call gevolgd door je voornaam ) in mijn geval bvb << ON6CS – Wim >>
En kies een makkelijk te onthouden wachtwoord.
Druk vervolgens onderaan op MAAK.
Je kan optioneel je profiel aanpassen, maar dat is niet nodig en dat kan nadien ook nog.

Het is mogelijk dat gebruikers van een iPhone een licht afwijkende installatieprocedure zien verschijnen.
Je dient ook nog de mail te bevestigen want anders kan je de account telkens maar heel even gebruiken.

Om wat te experimenteren heb ik een kanaal aangemaakt ( onder RECENTE of KANALEN kan je met de blauwe knop rechts onderaan selecteren wat je wil doen )

Druk op : Een kanaal zoeken en typ hier bvb MCL550
Ik heb mijzelf voorlopig als beheerder aangeduid, wat maakt dat ik de leden dien te accepteren.  Spreek of toets maar een berichtje in op Zello en ik doe asap het nodige.

Voor meer info kan je me mailen, dan stuur ik jullie de volledige PDF toe met meer info.

73's

Wim - ON6CS
wimvdm at telenet.be