[MCLPress] radiogeleide wandeling van 7 maart

Baumans Luc luc.baumans at telenet.be
Thu Mar 4 03:09:40 CST 2021

Hallo radiogeleide wandelaars

Dringende Info :

We zijn genoodzaakt om de wandeling van 7 maart een week uit te stellen en op een andere locatie .
Op mijn melding aan S.K.W (eigenaar van het domein) dat we een wandeling organiseren op het Sint Michielsdomein met een 10 a 20 tal wandelaars ontvingen we een negatieve respons . Onze wandeling mag niet doorgaan wegens de corona wetgeving en het feit dan we onze wandeling op een dag en op een vast uur ingepland hadden.

Wandelclubs mogen dat dan blijkbaar wel omdat ze hun evenement over  meerdere dagen organiseren (sic )maar dan wel voor honderden personen volgens hun web site… Indien wij onze wandeling spreiden over bv 14 dagen mag het wel .

Ik had misschien beter niets gemeld ,dat krijg je als je volgens de regels werkt ! Mea culpa.

Toch zijn er in de buurt blijkbaar ook misnoegden , de wegwijzertjes van de wandelclub werden allemaal verwijderd waardoor de stappers ….de weg kwijt waren .

Om nu verdere complicaties en eventuele boetes en controles te vermijden .(op het domein is permanent een opzichter aanwezig !)stellen we alles een week uit en gaan op zoek naar een locatie waar we wel welkom zijn . Ook jullie suggesties zijn welkom.

Hier de antwoorden van S.K.W op mijn melding :

Beste,

Zopas werd op het gemeentelijk crisisoverleg uw aanvraag besproken voor de organisatie van een radiogeleide wandeling door UBA op 7 maart.

Gezien de huidige regelgeving tgv. corona werd deze aanvraag niet goedgekeurd en kan dus geen vergunning afgeleverd worden voor deze activiteit.
Op dit moment bepaalt het ministerieel besluit dat dergelijke georganiseerde activiteiten verboden zijn.

Met vriendelijke groet,

Mijn antwoord :

Beste ,

Tot mijn spijt moet ik  uw negatieve beoordeling vernemen.
Ik vrees dat er een misverstand geslopen is in de appreciatie .
Het is geen evenement in de ware zin van het woord , elk gezin mag met zijn familie bubbel rondjes lopen in een park of domein mits afstand houden en eventueel mondmasker , bij onze wandeling gaat ieder ook individueel met zijn eventuele bubbel (familie)wandelen ,er is geen sprake van bijeenkomst of samenkomst . Ik zie wandelclubs wandelingen organiseren voor hun leden met bewegwijzerde routes door uw domein, dit mag dan wel ….het enige bij ons is dat er geen wegwijzers staan maar radiozendertjes die de te volgen route duiden .
De info wordt elektronisch doorgegeven aan de wandelaars ,er is geen rechtstreeks contact.
Strikt genomen is er geen toelating nodig om in het domein te wandelen , mits het volgens de geldende maatregelen tegen covit gebeurd.

Met beleefde groeten
Luc Baumans

Antwoord:

Beste mijnheer Baumans,

De weigering is er omdat de activiteit georganiseerd wordt op een bepaalde dag, tussen bepaalde uren.
De bewegwijzerde wandeling doorheen het Sint-Michielsdomein, waarnaar u verwijst, is een wandeling die over een periode van 1 maand kan gewandeld worden, op een niet bepaald tijdstip. Mensen kunnen de wandeling maken wanneer ze willen gedurende de periode van een maand. En dat is het verschil.

Dus wanneer u de activiteit wenst te organiseren over een tijdspanne van bv. 2 weken, dan mag u altijd opnieuw een aanvraag indienen via de gemeentelijke website

73 Luc on7bau

Verzonden vanuit Mail voor Windows 10