[MCLPress] Internet via satelliet

evarist maas evarist61 at hotmail.com
Thu Dec 31 10:45:45 CST 2020

Dag OM's,

Ik heb inmiddels veel opgezocht over internet langs satelliet. SkyDSL heeft enkel slechte reviews. De mensen klagen dat na hun probeerfase de snelheid ernstig vertraagt. Iedereen stopt zijn abo en zit met 500€ aan ongebruikt materiaal.
Ik veronderstel dat zij overbelast zijn. Eutelsat is al een oude satelliet. Ze geven voorrang aan nieuwe klanten die nog in hun probeerfase zijn.

Tooway is een collega. Ze zijn veel eerlijker. Ze zeggen dat internet flink kan vertragen op sommige momenten. Ook zij werken over Eutelsat.

Paul, ik heb een repeater voor 4G gekocht en geïnstalleerd, maar die werkt niet zoals ik zou willen. Hij is te koop voor 20€. Werkt hier thuis erg goed op Proximus. 100% signaal in de kelder.

Blijft over: wachten op Starlink. Dat zou binnen het jaar in werking zijn. Noteer dat alle vorige operatoren die dit probeerden failliet zijn gegaan.

Ik wens jullie een leuk feest vanavond en #staysave.

73

ON5MS
Stan