[MCLPress] UBA verkiezingen 2018

ON4CAS on4cas at uba.be
Mon Mar 12 04:44:00 CDT 2018

Beste UBA MCL leden,

De UBA verkiezingen voor CM, DM en bestuurders zullen plaatsvinden tijdens
de UBA MCL vergadering van 4 april e.k.
Graag verwijs ik naar ons tijdschrift CQ/QSO 03-04/2018 blz. “i” e.v.
(middenpagina’s volgend na blz. 16). Daar lees je meer over de kandidaten,
hun doelstellingen en het aantal te begeven mandaten.

Voor CM (lokale afdelingsvoorzitter) is Frans ON5GO de enige kandidaat. Voor
DM (provinciaal voorzitter) stelde helaas niemand (!) zich kandidaat om deze
functie voor de provincie Antwerpen in te vullen. Er zullen in de provincie
Antwerpen dan ook geen geldige verkiezingen voor  de functie van DM kunnen
plaatsvinden!

De UBA telt twaalf bestuurders. Vier mandaten, elk met een termijn van drie
jaar, zijn dit jaar te begeven. Hiervoor werden zes kandidaturen ontvangen.
Aangezien een aantal kandidaten een grondige herstructurering van de UBA
nastreven is het belangrijk dat leden niet lukraak stemmen, doch een bewuste
keuze maken. Daarom strekt de lectuur van de diverse curricula tot
aanbeveling.

Tijdens de vergadering van de maand april wil ik als UBA
bestuurder-penningmeester voorafgaand aan de eigenlijke stemverrichtingen de
verschillende kandidaturen even met de aanwezigen doorlopen en samenvatten
waar deze kandidaten voor staan. Ik weerhoud me ervan enig stemadvies uit te
brengen; dat wel doen vind ik in strijd met democratische begrippen. Ik vind
het evenwel belangrijk dat iedereen die een stem uitbrengt dit bewust en
weloverwogen doet.

Draag je onze vereniging een warm hart toe en vind je medezeggenschap over
de toekomstige structuren binnen de UBA belangrijk, zorg er dan zeker voor
dat je op 4 april e.k. op de maandelijkse vergadering aanwezig bent om je
stem uit te brengen. Ben je alsnog verhinderd, dan kan je uiteraard per
volmacht stemmen. Dit doe je door het formulier op de middenpagina uit te
knippen of te kopiëren en in te vullen. Let wel dat elk lid over slechts één
enkele volmacht kan beschikken.

Doen ;-)

73

Egbert ON4CAS